2023年4月30日 星期日

Malo Gusto:這次受傷讓我能重新關注自己的身心健康、我想為 Lyon 拚到歐戰資格

以下內容出自官網:


Malo Gusto on his rehab at Chelsea and finishing well at Lyon

30 APR 2023


Malo Gusto, currently on loan from Chelsea at French side Lyon, has opened up about the mental and physical challenges he faced during his time in the treatment room this spring.

目前從卻爾西外租到法國里昂的馬洛.古斯托透露了今年春天他在接受治療期間所面臨的精神和身體上的挑戰。

Malo missed a total of 11 matches for Lyon between the months of February and April and spent weeks at our Surrey training base during his rehabilitation phase.

從 2 月到 4 月馬洛總共缺席了里昂的 11 場比賽,在康復階段,他在我們的薩里訓練基地待了幾週。


It was an ideal learning curve for the young Frenchman, not only because he could get used to his new Chelsea team-mates and surroundings at Cobham, but also to see how he would react to a tough moment in his early career.

對這位年輕的法國人來說,這是個理想的學習曲線,因為他不僅可以熟悉新卻爾西隊友和科本的環境,還可以在職業生涯早期了解如何應對艱難時刻。

After returning to the field recently, Malo spoke of his rehabilitation period and the difficulties that came along the way.

最近回到球場後,馬洛談到了他的康復期和一路上遇到的困難。


‘My rehabilitation was well managed,' he said. 'There have been regular exchanges between the two clubs for my injury. I was able to recover well, that was the most important thing. I had regular contact with the staff and they came to see me in London. They have always been behind me.

“我的復健被管理得很好,” 他說, “兩家俱樂部一直就我的傷勢進行定期的交流。我能很好地康復,這是最重要的事。我經常和工作人員聯繫,他們來倫敦看我,他們一直支持著我。”


‘I was also well supported by my family. I wanted to come to answer your questions because a lot has been said and a lot was wrong. I'm a kid at the club, I gave everything for this shirt and some thought I was delaying my return to stay at Chelsea. It moved me. People interpret as they want. I always wanted to play and give it my all. It wasn't the most comfortable situation. I thought my absence would be shorter.’

“我的家人也支持著我。我很想回答你們的問題,因為人們談論了很多事,而很多都是錯的。我在俱樂部還是個孩子,我為這件球衣付出了一切,然而有些人認為我因為想待在卻爾西而推遲了回歸。這影響了我,人們想怎麼解釋就怎麼解釋。我一直想要比賽,全力以赴。這種狀況並不好,我本以為傷停的時間會更短。”


Times on the sidelines often call for a shift in focus and perspective, and while spending time in London during the month of March, the 19-year-old says he could focus on his mental wellbeing.

在場外的時間,球員經常需要改變注意力和想法,而 3 月在倫敦的時候,這位 19 歲的球員說他可以專注於自己的精神健康。

‘I was able to refocus on my physical and mental health. I tried to clear my mind; it was important for me because I was mentally tired. This break served me. I did half of my rehabilitation at Chelsea and the last part at Lyon. Both clubs wanted me to come back in the best shape. Everything went well.’

“我能夠重新關注自己的身心健康,試著理清思緒,這對我來說很重要,因為我在精神上很累,這次休息對我很有利。我一半的康復療程是在卻爾西完成的,最後一部分是在里昂,兩家俱樂部都希望我能以最好的狀態回歸,一切都很順利。”


Lyon still have five domestic matches to play before the season’s end, with the hosting of Montpellier next weekend, as well as Monaco and Nice to come. Malo is eyeing a strong end to the campaign.

在賽季結束前,里昂還有 5 場國內比賽要打,包括下週末主場迎戰蒙彼利埃,以及即將到來的摩納哥和尼斯,馬洛希望能強勢結束這個賽季。

‘This is just the beginning. I have to regain rhythm and confidence. I'm concentrating on Lyon's last matches to move up the rankings. I want to leave the club with European qualification.’

“這只是個開始,我必須重新找回節奏和信心。我正專注於里昂的最後幾場比賽,去提升聯賽排名,我想為俱樂部獲得歐戰資格再離開。”


-----------------------

小詹的傷病次數讓古斯托的重要性大增了。

- 30 -

沒有留言:

張貼留言